Sposoby zwiększenia sprzedaży

Zwiększenie dystrybucji w dobie silnej konkurencji jest celem niezwykle skomplikowanym. Wymaga nakreślenia koncepcji a także sprawnej realizacji jej założeń. Większość firm specjalizujących się w produkcji określonych produktów nie jest w stanie poradzić sobie z tym zadaniem samodzielnie.

Dlatego korzystają z usług firm zewnętrznych. Outsourcing jest zjawiskiem coraz powszechniejszym na rynku i pomaga w głównej mierze zoptymalizować pracę działu dystrybucji. Zwiększenie dystrybucji - jak osiągnąć? Głównie niezbędny jest intencja, czyli koncepcja powiększenia sprzedaży. Chaotyczne działania nie przynoszą dobrych efektów. W oparciu o koncepcję muszą być wykonywane kolejne punkty strategii; konsekwencja jest kluczowa dla osiągnięcia zadawalających efektów. Powiększenie sprzedaży jest oparte na kilku podstawowych narzędziach. Skuteczną metodą pozyskiwania nowych klientów jest przesyłka bezpośrednia, która wysyłana jest pocztą tradycyjną do konkretnego adresata. Zawiera ona spersonalizowane materiały reklamowe. Choćby może się wydawać, że jest to rozwiązanie przestarzałe, to wciąż istnieje ogromne grono klientów, którzy w ten sposób mogą być pozyskani. Klasyczna przesyłka jest bowiem wyrazem szacunku jak i profesjonalizmu. W dodatku, pozwala na tak ważne w biznesie budowanie więzi z klientem. Należy natomiast podkreślić, że dostarczone materiały powinny być wysokiej jakości, zrobione na dobrym papierze. Estetyka ma ogromne znaczenie. Skutecznym narzędziem pozwalającym na powiększenie obrotów firmy jest też POSM, czyli materiały promocyjne stosowane oprócz środkami masowego przekazu. Umieszczanie materiałów reklamowych w punktach dystrybucji pozwala na bezpośrednie dotarcie do klienta detalicznego, który jest zainteresowany produktami danej dziedzinie. Rozwój firmy wymaga inwestowania w reklamę, która umożliwia na poszerzenie bazy klientów.
Źródło: Outsourcing procesów biznesowych.