W większości przypadków dokładnie sprecyzowane startupy nie mogą osiągnąć założonego pułapu przychodów, a także założonego pułapu klientów w konkretnym roku przez złe planowanie. Reklama w sieci polega przede wszystkim na odpowiedni kształtowaniu. Powinno się zaplanować strategię działania, na bazie której będziemy podejmować wszelkie kroki.
W pewnych sytuacjach jeden nieprzemyślany krok jest w stanie zaprzepaścić nasze dotychczasowe działania i jednocześnie także spowodować stratę dużej ilości pieniędzy.
Dlatego również zadaję sobie pytanie, gdzie inwestować, trzeba odpowiedzieć w ten sposób, że powinno się inwestować w elementy strategiczne, które są najważniejsze z punktu widzenia utrzymania danego biznesu. Często odpowiedź na pytanie, jak zarobić w tym modelu nie jest taka prosta, dlatego że wszystko zależy od koniunktury, a ta jak wiemy zmienia się nieustannie.
Zmieniają się także trendy, co skutkuje tym, że wielu klientów zmienia z dnia na dzień sposób zastosowania konkretnych towarów bądź całkowicie rezygnuje z nich. Jak więc zarobić na produktach, które przestają być popularne w dużej liczbie przypadków powinno się dokonać rebrandingu, który polega na zmianie konkretnego wykorzystania danego produktu i w tym przypadku bardzo pomocny bywają wszelkiego rodzaju kampanię internetowe. Odpowiedź na pytanie, gdzie inwestować w takie produkty też nie jest oczywista, dlatego że w tym przypadku wszystko będzie się opierał na tym, jaki jest budżet, który możemy zainwestować w dokładnie sprecyzowane rozwiązania. Realizowanie tych postanowień jest o tyle skomplikowane, że rynek zmienia się a dodatkowo przypadku nieustannie. Powinniśmy w każdym momencie pamiętać o tym, że w marketingu internetowym liczą się przede wszystkim efekty i wejścia. Im wejść jest więcej, tym lepszy jest efekt, który uda nam się uzyskać i o to właśnie chodzi. Powinniśmy posiadać dużo wejść na stronę.
Zobacz również: czym jest kierunek lider.