Jak pozyskać nowych klientów

Miejsce, w którym pracownicy wykonują pełno połączeń telefonicznych i poprawnie przez cały dzień rozmawiają przez telefon do call center. Sporo firm ma własne telecentra, w których telemarketerzy odbierają połączenia i je wykonują. Wykonywanie rozmów w celu pozyskania nowych klientów to telemarketing.

Nierzadko to jednak klienci kontaktują się z firmą telefonicznie i potrzebują coś załatwić. Swoje call center mają duże firmy medyczne i w ten sposób rejestrują klientów na badania. Korzystają z nich też firmy telekomunikacyjne. Serwisy napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych też realizowane są przez call center. Osoby, które pracują na call center sprzedażowym rozliczane są z tego, ile połączeń dziennie uda im się wytworzyć i jak efektywne one są. Każdy telemarketer otrzymuje podstawowe up osażenie, niemniej jednak dopiero premia sprzedażowa, która należy mu się za pozyskanych klientów to prawdziwy zysk. W wielu wypadkach w pewnych sytuacjach kilkakrotnie przekracza ona minimalną podstawę. Niektóre duże firmy nie mają własnych telecentrów, korzystają z firm zewnętrznych. Oddają do ich dyspozycji własną podstawę klientów i pracownicy call center do nich dzwonią z ofertą. Właściwie każdy klient musi wyrazić potwierdzenie na zademonstrowanie oferty przez telefon. Teoretycznie zatem w takiej bazie są numery tych, którzy wyrazili przedtem zgodę na kontakt telefoniczny zadaniem przedstawienia oferty marketingowej. Mogli to zrobić nieświadomie, na przykład. rejestrując się gdzieś przy pomocy numeru telefonu - w serwisie społecznościowym lub na jakimś forum.
Źródło: telemarketing.